| Home |

Alderney

Donderdag 21 juli 2016 @ 18:24

En dan na een dagje en nachtje en dagje komen we bij de Kanaaleilanden aan. We zijn wat te langzaam gegaan dus de stroom is net fout. We besluiten om niet door te gaan naar Cherbourgh, maar Alderney in te gaan. En dan zijn we er bijna, de haven al in zicht en vallen we zowat stil! De stroom kachelt daar erg door! Gatverdamme!! We ploeteren gewoon maar rustig door, nou ja, eigenlijk onze Mitsubishi meer, maar rond half vier pakken we dant toch een mooringboei bij Alderney op. De motor gaat uit en wat een rust.
Maar ook, wat een NL'ers!! Dat is wel grappig, voorheen, op de meest remote plekken vielen NL'se vlaggen meteen op want dat was natuurlijk speciaal. Nu zitten we gelijk met de zomervakantie en dus is het druk met andere NL'ers. Grappig!! En helemaal als dan een dinghy langszij komt en meteen zegt: "Hé Etienne!" Huh?? Hoe leuk is het dan, dat dit Gijs en Ingrid zijn, goede vrienden van de Flying Swan waar wij in het begin mee opgevaren hebben! Heel gaaf!!! Even super gezellig gekletst en helaas hebben we geen tijd voor koffie morgen, want wij gaan alweer vroeg verder naar Cherbourgh.
Ja, Cherbourgh. Het is nu niet ver meer en we kunnen het tij goed plannen, dus nu moet het dan toch echt gaan lukken. Leuk om toch weer op de verschillende plekjes te zijn, waar we zes jaar geleden ook waren. Er is allemaal niet zoveel veranderd.
-----
At 21-7-2016 13:26 (utc) our position was 49°43.68'N 002°11.82'W

Maandag 21 juni 2010 de première van de film ‘Etienne en Denise op wereldreis’

Maandag 21 juni 2010 @ 23:25

Na de voorpagina van de Moerdijkse Bode, de ‘Ik ben-rubriek’ in DS NL is vandaag in première gegaan; de film over ons vertrekweekend!
Producer: Tonny van Ham
Geluidsman: Frank Jansen
Co-producer: Monica van de Hel
Special effects: Herman van de Hel
Starring: Etienne Verschoor en Denise Baremans, wij dus ;-)
Bijrollen: Frits en Gerda Verschoor, Ronald en Marianne van de Wolf, Rob en Lilian Weeda

Echt super leuk om de beelden weer terug te zien van een super gezellig weekend! Een weekend wat ons vertrek leuker maakte, maar zeker ook moeilijker. Super film Tonny, Bedankt!!

Gisteren zijn we van Cherbourg naar Alderney gevaren. Een bumpy and splashy ride, zouden de Engelsen zeggen. ’s Middags lekker op Alderney rondgelopen en vanochtend van Alderney naar Guernsey waar we nu zijn. Inmiddels ook al weer wat rondgestapt op dit eiland. Rondom Alderney en Guernsey (eigenlijk vanaf Cherbourg) lopen hier heftige stromen, dit kan oplopen tot zo’n 6 tot 8 knopen. Hierdoor heb je rare golven en kolkende massa’s. Als je niet ziek bent( ;-)) een heel machtig gezicht.

Hier zijn de zeilers merendeel Fransen en Engelsen, op dit moment zie je nog maar weinig Nederlanders. Maar eigenlijk is het ook leuker met de Fransen en Engelsen, want het is elke keer weer een waar spektakel dat afmeren en wegvaren. Zeker die Fransen zijn super eigenwijs; dan legt de ene een touwtje vast, loopt de ander er daarna heen en doet het gewoon overnieuw. En echt waar, zijn ze met z’n vieren dan wordt het lijntje vier keer overnieuw vastgeknoopt! De Engelsen zijn over het algemeen wat ouder. Die plannen dan heel de afvaart van te voren, touwen worden zo vastgemaakt dat ze makkelijk los te trekken zijn en iedereen weet wat zijn/haar taak is. Je kunt hier ook films van maken die zeker zo leuk zijn als die van Mister Bean!