Belgiƫ

« US, Canada, doorzoeke… | Home | Rotsige eilanden en n… »

Groen en bossig

Zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:09 Eergisteren avond zijn we heerlijk uit eten geweest met Dennis, Elizabeth en de kinderen Logan en Natalie. De volgende ochtend (donderdag) zijn we weer vroeg vertrokken, Lake Huron op. Weer een meer in het rijtje van de vijf Great Lakes; Lake Erie, Lake Ontario, Lake Huron, Lake Michigan en Lake Superior. De laatste gaan we niet op, maar de andere vier wel en we hebben daar al drie van gedaan.
Het was rustig op Lake Huron en we pruttelden tot aan het avondeten met de motor bij. Het was goed zicht, je kon de kanten zien. Het lake is ongeveer 240 nm lang (heeft de vorm van een banaan met een uitstulpsel ;-)) en 80 mijl op z'n breedst. Wij zijn van Sarnia naar Georgian Bay gegaan, 130 mijl.
Tijdens het avondeten ging het dus wat harder waaien en kon de motor uit. Windje variabel en schommelde op 120 graden in, een koers die rottig te handhaven is, want doe je de zeilen over een kant of allebei aan een kant? Toen Etienne om 12 uur de wacht overnam ging het langzaam steeds harder waaien naar over de 30 knopen, de onweersbui was de boosdoener. Hij zat heel lang rondom ons, maar nu kwam hij over. Het regende ook even goed. Anderhalf uur en toen werd het weer rustiger, vanochtend om 6 uur moest dan ook de motor weer bij.
Vandaag was het heiig. Het is prachtig, enorme naaldbomen op de kant, met steile hoge rotsen, maar het was allemaal in een waas. Toen we Wingfield Bassin in voeren leek het alsof de wolken over de rotsen kwamen gezakt.
We liggen hier prachtig en super beschut in een natuurlijke baai. Rondom is het een keer niet blauw of wit, maar groen. Enorme grote, veel en dikke bomen. Rotsen het water in en grote aalscholvers ervoor met hun vleugels wijd om te drogen. Het is hier ook 'druk', er liggen nog 7 Canadese boten.
We lieten ons anker op tijd vallen, want het dreigde naar onweer en regen. Maar niets was minder waar, want toen we een uurtje later (na een kort slaapje) weer in de kuip zaten, was het blauw en zonnig!

een reactie

Hier in Koedijk heeeel veel regen