« Groen en bossig | Home | Blijf mooi, gezellig,… »

Rotsige eilanden en naaldbomen

Woensdag 19 augustus 2015 @ 00:28 Na Wingfield Bassin gingen we de volgende ochtend alweer ankerop, door de smalle doorvaart naar de andere kant van Georgian Bay. Andere kant is niet helemaal correct. Georgian Bay is een grote baai en we gingen nu naar de noordkant, meer tegen het vaste land van Canada aan.
Het is een heel bijzonder gebied hier. Miljoenen en miljoenen of eilanden liggen hier. Grote, met bomen, huizen, boten, dieren, mensen. En hele kleine met alleen wat aalscholvers. Het is een prachtig gesteente! En als het ondieper wordt, dan zie je de rotsen precies zo onder water doorlopen.
Na zo'n 40 mijl kwamen we bij de Mink Islands aan. Prachtig!! Grote bolderachtige rotsen, wat huisjes, bruggetjes, begroeiing en dat niet allemaal bij elkaar en aan elkaar, maar hier en daar een rots. We slalomde tussen de eilandjes en rotsen door, tot we middenin een kommetje ons anker lieten vallen.
Ik kan helaas geen foto's meesturen, maar ik heb er heel wat gemaakt. Zondag zijn we blijven liggen en met de dinghy rondgevaren tussen de andere rotsen en eilandjes door. Het is hier gewoon zo mooi!
Maandagochtend weer ankerop en naar Edge Island. Een klein eilandje bij het vaste land. Daar wonen Peggy en David in de zomer. Het zijn cruisers (catamaran Rhythm) die we onderweg hier en daar hebben gezien. Superleuk om hen weer te zien! En zeker op hun eiland! Ze hebben het super daar, met een waanzinnige knusse 'cottage', wat 'slaaphuisjes' en een grote rots vanwaar je de prachtige zonsondergang kan zien. We hebben gezellig bijgekletst tijdens de lunch en de rondleiding over het eiland. 's Middags zijn we met Peggy gaan kanoen. Super leuk en prachtig hier tussen de eilandjes door. Hier zie je ook weer meer van die enorme naaldbomen! Het water is fris maar niet super koud, dus je kunt lekker afkoelen na het peddelen in de zon.
Een gezellige sundowner met een prachtig uitzicht op de ondergaande zon in het gladde water! En dan is het leuk om met, sinds een paar maanden ex-, cruisers te praten. Wat missen ze nu al het meest? Enz. Ook wij zijn aan ons laatste jaartje bezig, dus dit geeft stof tot praten en nadenken! ;-)
Vandaag (dinsdag) hebben we samen koffie gedronken en verder rustig aan gedaan. Nog even met de dinghy rondgekeken. Morgen gaan we boodschappen doen. We kunnen de auto lenen en blijkbaar is het hier in Georgian Bay best moeilijk boodschappen doen, dus daar maken we graag gebruik van natuurlijk.