« Rotsige eilanden en n… | Home | Iets minder remote »

Blijf mooi, gezellig, rotsiger en dieren

Vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:46 Woensdag zijn we inderdaad boodschappen gaan doen met de auto van Peggy. Super luxe! Het begon goed, want toen we naar de dinghy dock voeren zagen we een hertje op de kant! En tijdens de autorit zagen we een kleine vos. Geweldig! Peggy had nog (zwarte) beren gezien tijdens haar loopje, maar wij hebben die helaas gemist.
Aan het eind van de dag zijn we gezellig gaan BBQ'en. Blue Heeler was inmiddels ook gearriveerd en Mike (hadden we in Zuid-Afrika gezien en vriend van andere cruisers) schoof ook gezellig aan. Het was een super avond met een gouden randje! Zo gezellig, zo relaxt, lekker eten, leuke gesprekken en met super gezelschap. Aan het 'gedagzeggen' wen ik nooit.
's Avonds was het al gaan regenen en dat bleef maar doorgaan ook de volgende dag. Ook stond er aardig wat wind. Toch wilde we wat verder, dus tussen twee buien het anker opgehaald en vertrokken. Dit is het stuk wat ze '30 duizend eilanden' noemen en zoveel zijn het er minstens! Er is een route slalommend tussen de eilanden door en we wilden deze route zeker doen. Dus rond Edge Island en de Twin Sisters en tussen de eilandjes door 'naar binnen'.
Echt leuk, allerlei cottages gezien, in verschillende maten en kleuren, bootjes idem en boothuizen ook. Het was af en toe echt smal tussen de rotsen door, maar daardoor leuk. We ankerden op een mooi plekje in een hele grote 'achtertuin' van een paar schitterende cottages.
Vanochtend weer verder. Er stond aardig wat wind. Het was een klein stukje tussen de eilandjes door en dan waren we weer in 'open' water. De wind was helaas toch te scherp, dus zeilen was geen optie, ook was het niet heel lekker weer. Regenbuien en donkere wolken rondom ons, die af en toe zorgden voor heftige windvlagen. Dus besloten we na een tijdje, weer de beschutting van de eilanden op te zoeken en doken in het Alexander Channel.
En weer een schitterende omgeving! Zoals de pilot ook zegt, het wordt hier nog rotsiger , met minder grond voor de bomen. Ook minder cottages. Maar zowieso is het hier al ver van de bewoonde wereld. Het is ook grappig, want we hebben al een hele tijd geen internet. Iets wat je niet zo meteen zou verwachten in Canada. Maar het is hier echt 'ver van alles'. ;-)
We liggen weer super in een heel klein kommetje, net naast de vaargeul. Inmiddels is de lucht wat open getrokken en maakt het zonnetje de omgeving nog mooier. Ook hebben we al een enorme roofvogel gespot en een beest in het water die we nog niet kunnen identificeren. Misschien een minsk, want we hebben geregeld al bevers en otters gezien en die hebben duidelijk een dikkere kop. Straks maar weer op de uitkijk met de telelens of de verrekijker!