« Verjaardagsfeestje | Home | Tupbak »

On the move

Woensdag 07 december 2011 @ 03:49 Ja, sinds 5 december 8 uur in de ochtend, waren we weer op pad. Op weg naar de San Blas eilanden, bij Panama. Nadat de Sint en Zwarte Piet ons dit jaar niet vergeten waren, zijn we vertrokken. Zo'n 140 mijl voor de boeg.
Eergisteren, 4 december avond, zijn we bij de Boto gaan eten. De Glod, een Noorse boot die hier ook lag, was ook uitgenodigd. Het was een super gezellige avond, met als dessert, een heuse taart met kaarsjes!! Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst kaarsjes op een taart heb uitgeblazen. Super leuk!
Met Islas del Rosario achter ons, rolden we de zeilen uit. De wind was prima, de golven waren redelijk hoog. Dit hadden we wel verwacht. De ronding die we nu oversteken, lijkt qua golf en weer wat op de Duitse Bocht. Drukke golven, wat stroom en alles verzamelt daar en draait wat rond. We zagen dan ook heel veel drijfplanten en hele boomstammen!! Met name in het donker, hoorde je de (soms denk ik aardig dikke) takken onder de boot door rollen. Al met al was het een redelijk tochtje, we hebben goed kunnen zeilen en maakte een aardige snelheid.
Maar toen we voor de laatste keer van wacht wisselde vanochtend (om 6 uur) ging het mis. De ene bui, na de andere bui rolde over ons heen. De regen kwam urenlang met bakken naar beneden. Vreselijk! We waren allebei zeiknat. Af en toe zat er ook aardig wat wind bij een bui (dik over de 30 knopen). We waren dan ook blij dat we, nog steeds in de regen, een eiland in de vorm van een walvis zagen opdoemen, Isla Pinos. Of Tupbak, zoals de Kuna Indianen dit eiland noemen naar de vorm, walvis.
Net na de middag lieten we ons anker vallen achter de beschutting van het eiland. Het stopte toen ook spontaan met regen. Tsss, ik had net nog in de regen het anker laten zakken was dus ook weer zeiknat. Het eiland en het vaste land, waar we tussen liggen, is echt schitterend!! Groen, in alle schakeringen. Langs het witte strand staan tig enorme palmbomen, waarachter het regenwoud zich ontvouwt. Dit is het leefgebied van de Kuna Indianen. 's Middags zag je in de bergen plukjes 'wolk' opstijgen, de eerste wolken worden weer gevormd. We hebben vandaag verder alleen maar gegeten en geslapen, morgen kan de normale dag weer beginnen. We zullen dan ook weer eens bijkletsen met de Happy Bird, die hier ook net aankwam, de Boto en nog twee andere Duitse boten. Voor nu, weer slapen…;-)
-----
At 7-12-2011 2:17 (utc) our position was 08°59.97'N 077°45.60'W

twee reacties

Jullie moeten toch wel supelief geweest zijn dat Sint en Piet helemaal naar de Carieb gekomen is.

Groetjes en dikke knuffel van ons
Gerda en Frits - Woensdag 07 december 2011 @ 07:40

Wat mooi die foto,ik zag je ineens weer als een klein meisje achter de taart zitten,ja ja, dat is echt heel lang geleden.Maar dit is wel heel super,je hebt de taartenbakker hiervoor toch zeker wel een dikke knuffel gegeven,dat zal wel jou kennende.Voor jullie ook een dikke knuffel,