« Movie | Home | Rapido rapido »

Alweer terug

Zaterdag 10 maart 2012 @ 02:05 Inmiddels zijn we alweer in Panama City aangeland, op onze vertrouwde ankerplek, La Playita. Na Isla Ampon zijn we naar Isla Contadora gevaren. Isla Contadora is het meest bebouwde eiland. Er staan schitterende villa's op en een aantal hotels, restaurantjes en resorts. Helaas is van de laatste toeristische zaken de glorie wel aardig vergaan. Jammer, want het eiland heeft potentie, het is schitterend. We hebben een leuke ronde over het eiland gelopen en op het strand een pilsje gedronken. Hier in de baai lagen tot onze verassing een aantal bekenden, waaronder de Victoria en de Happy Bird. We hebben 's avonds even gezellig geborreld met de Happy Bird, zij gaan over een paar dagen richting de Galapagos.
De volgende dag hebben we lekker rustig aan gedaan, brood gebakken en een klein rondje gelopen. Helaas hebben de winkeltjes inmiddels ook de toeristische prijzen uitgevonden. We hebben super lekker gegeten in Restaurante Romantico aan het strand. Het was echt lekker en een keertje niet koken is altijd een feestje.
De volgende dag, met lekker veel wind, naar Isla Taboguilla. Het kleine zusje van Isla Taboga. Het was lekker pittig zeilen, met voor ons aardige snelheden, zoals 6,5 knoop! We lagen in een klein baaitje op Isla Taboguilla zonder wind en golven, rustig plekje. Het enige lawaai maakten de vele pelikanen die rond de boot scheerden en regelmatig een duikvluchtje maakten voor de vis naast onze boot. De volgende dag, gisteren, zijn we ankerop gegaan naar Panama City. Er liggen heel veel containerboten en tankers voor anker tussen de eilanden en Panama City, heel gaaf om daar dan tussendoor te slalommen.
We liggen weer lekker dichtbij de haveningang voor anker. En tot ons plezier zagen we de Kind of Blue ook op de ankerplek liggen. Daarnaast lagen hier nog meer (oude)bekenden. We zijn vrij snel de kant op gegaan, naar El Dorado Mall. We hadden daar met de Happy Bird al eens lekker chinees gegeten en daar hadden we nu ook wel weer zin in. Het was dan ook weer overheerlijk. Ook zijn we geslaagd voor wat verschillende boodschapjes. Waaronder elektriciteitskabel. We hadden kabel getrokken door de beugel met de zonnecellen, helaas was dit van een Chinese kwaliteit en dus eenmaal alles geïnstalleerd werkte het niet. We hebben nu andere draad, hopelijk wel van prima kwaliteit. Verder zijn we geslaagd voor siliconen onderzetters (tevens perfecte antislip voor de pannen), een schrijfblokje en nog wat van dat soort dingen.
Donderdagavond is ook weer cruiserspizzanight. Dus 's avonds aan de 1 dollar biertjes en lekkere pizza. Heel gezellig met weer een hoop bekenden. Vandaag, vrijdag, is het alweer de laatste dag voor Frits en Gerda aan boord. Zoals altijd is de tijd weer veel te snel gegaan. Vandaag gaan we naar Albrook mall. Lekker koffie drinken, wat winkelen, lunchen en boodschappen doen. We maken nog even gebruik van de spierkracht van Frits en Gerda. ;-)
-----
At 9-3-2012 15:37 (utc) our position was 08°54.64'N 079°31.50'W

twee reacties

Ha Denise en Etienne,
Jullie zijn weer terug in Panama City zie ik en hebben het goed gehad op de eilanden. Wij zijn gister op St. Maarten aangekomen, verwelkomd door de True Blue (he schattekes!) en ja hoor, zitten we rustig in de kuip te wennen aan alle drukte, hoor ik Andre Hazes ook weer uit de speakers schallen….o jee. Goede vaart straks naar de Galapagos, lijkt me prachtig met alle vogels en dieren. xx Annet en Jacques
Annet en Jacques (URL) - Zaterdag 10 maart 2012 @ 09:00

Hoi Denise en Etienne,
Wat zien jullie er gezond uit!! Zo bruin.
xx Tonny en Frank
Groetjes aan Gerda en Frits.