« Niu | Home | Huis »

Nuku Hiva

Zondag 10 juni 2012 @ 12:03 Inmiddels weten we volgens welke ritme we leven. Het ritme van de natuur en de wind. Want, zoals ik schreef in het vorige bericht “vandaag blijven we ook hier.” Nou, niet dus. Binnen een uur na het plaatsen van dat bericht zijn we weer ankerop gegaan. Etienne had de gribfiles binnengehaald en zag dat het de komende 4 dagen redelijk windstil wordt. Geen goede tijd om te vertrekken, nu was er nog wind tot na middernacht. Dan deze wind nog maar even pakken dus!!

Het begin was stormachtig te noemen. Door de twee eilanden naast elkaar ontstond er een venture effect, het waaide er heel hard! Ik had binnen de luiken dichtgedaan en stapte op het trapje met iets natte voeten. Dan weet je het wel. Met mijn ene voet hangend boven de trap stappend naar de volgende tree en de andere op de trap, hing ik op het moment dat we bijna platsloegen alleen nog aan mijn armen boven de trap. Met als gevolg een dikke knie en een open scheenbeen. Shit!! Achteraf valt het weer honderd procent mee, gelukkig.

Het was een rommelig tochtje, want de wind nam steeds verder af, maar het waaide al dagen, dus de golven waren aardig hoog. Het was een schitterend maantje dat ons volgde tijdens de nacht en toen de zon aan het opkomen was, zagen we de schitterende vormen van ‘Ua Pou. Wouw, dat is helemaal een eiland uit Harry Potter! Geweldig!

Net voordat we de grote baai, verscholen achter schitterende rotsen, van Nuku HIva binnenvoeren, werden we opgeroepen door de Contina. Zij waren op weg naar een ander baaitje, maar kwamen ’s avonds weer terug. Gezellig. En toen we de baai invoeren, zagen we nog veel meer bekenden. Leuk!!

De baai is schitterend! We liggen rondom in de rotsen! Dit zijn toch wel hele bijzondere eilanden, de Marquises. We zijn eerst even gaan kletsen met de Happy Bird, even kijken hoe het met Yvonne ging, natuurlijk. Daarna met het onderwant naar de kant. We willen proberen of we hier nieuwe stagen kunnen regelen. Helaas, de shop gaat vroeg met weekend, vanaf vrijdagmiddag. Maandag nieuwe poging. Daarna het dorpje in naar de supermarkten. Het is een mooi dorpje, met mooie wegen, nette tuintjes en weer die waanzinnig grote auto’s. ’s Avonds hebben we sinds tijden weer lekkere kipsateetjes op de bbq gegeten.

De volgende dag, gisteren dus, was een rustig dagje. Ik heb wat opgeruimd en schoongemaakt aan boord en Etienne is wat rond gaan kletsen, vragen en helpen. Er ligt nog een andere Nederlandse boot (Boomerang) met ook North Sails zeilen, dus eens even vragen en kijken. Aan het einde van de dag gingen de Cornelia en de Boomerang vissen. Er zitten hier haaien in de baai (niet zwemmen dus) en de dag ervoor hadden ze erop gevist. Helaas, no luck vandaag. Dan maar op het trommelgeluid af. Gezellig! Onderweg biertjes gehaald bij de supermarkt. We hadden zoveel te kletsen met Mark en Vanessa (Cornelia) en John en Debby (Boomerang), dus we trokken de eerste biertjes al open bij de supermarkt. Haha, dat moet je in NL eens doen. Op de pier zitten een paar leuke gezellige tentjes, maar die verkopen alleen maar fruit-juices. Het werd een hele gezellige avond!

twee reacties

Doe Debby en John de groeten van ons!!
Annet en Jacques () (URL) - Zondag 10 juni 2012 @ 14:25

HaEtienne en Denise,
Mooi weer zo na twee jaar. Wij hebben het Open NK onderwaterhockey binnen gehad afgelopen weekend. Erg leuk en inspannend. OSCD werd een na laatste. Maar al die europese spelers geeft een leuke sfeer. Samen naar het voetbal gekeken zaterdag, dat was ook gezellig.Nu wachten op eindwxamen uitslah Monne. dat weten we donderdag avond. Spannend!. Tot horens (kan ook via facebook).