« Townsville | Home | Groen! »

Koala

Zaterdag 06 juli 2013 @ 16:54

Na zo’n 12 mijl motoren (bijna geen wind, was maar goed ook, want anders moesten we er toch tegenin) voeren we de Horseshoe bay in op Magnetic Island. Hé, dat was even nieuw, je zag dat er op het strand heel veel mensen waren en daarachter gebouwtjes (restaurantjes en winkeltjes). Gezellig!!

Magnetic Island is weer net wat anders dan de eilanden rond Australia die we tot nu toe gezien hebben. Je vraagt je bijna af of dat kan, maar ja, toch wel. Hier heb je namelijk een rotssoort wat de rots niet alleen maar vertikaal splijt (door de erosie), maar ook horizontaal. Dit geeft schitterende rotspartijen, met grote rotsen balancerend op kleinere. En tegen het eiland grote (bijna) ronde kiezels net zoals je in een rivierbedding kunt hebben. Heel bijzonder. De vegetatie bestaat uit naaldbomen en bomen met van die kleine blaadjes. Geen idee hoe die heten, maar koala’s zijn er gek op.

En laat dat hier nou erg leuk zijn!! Want ja hoor, we hebben er een, gewoon vrij in het wild, gezien… een KOALA!!! Deze heerlijke schattige fluffige beestjes hebben helaas heerlijke scherpe klauwtjes, maar voor een foto zo hoog in de boom (met jong!) zijn ze onschuldig!

We zijn het Forts track gaan lopen (vanaf en terug naar Horseshoe Bay zo’n 8 km) een schitterende walk naar een hoog uitkijkpunt, een bunker!! Maar het was in het begin waanzinnig warm en dan het klimmen erbij, dat was weer even wennen. En ja hoor, op een zijpadje naar een oud kanon wat er niet meer stond, zagen we de koala in de boom zitten. Slapen. Hij zat, met z’n dikke wollige kont, niet eens op zo’n stevige tak. Schattig!!

Op de terugweg (na schitterende weide uitzichten gezien te hebben) maar even kijken of hij al wakker was. En ja hoor! We konden nu z’n koppie zien en zelfs de kleine. Koala’s hebben, net zoals kangaroes, een buidel waar de kleine in kruipt na de geboorte. Het leek alsof deze kleine er al te groot voor was en meer onderaan mama’s buikje hing, maar dat zullen we wel niet goed gezien hebben. Het was in ieder geval geweldig. Na een tijdje was mama het beu, waarschijnlijk ook door mijn geschut aan een tak ernaast (ze moest in de lens kijken, hihi) en kroop heel koddig omhoog hoger de boom in, om tussen de bladeren (uit het zicht) weer lekker te gaan pitten.

Onderweg spotten we ook weer Wallaby’s, de kleinere kangaroes. Heel schattig ook, we vonden het net grote paashazen. Misschien waren ze dat ook wel en hebben ze hier vakantie tot ze weer eieren moeten gaan verven voor het Pasen volgend jaar? You never know!

Eind van de middag kwamen we redelijk moe terug op de boulevard. Het koude pilsje op het gezellige terras ging er goed in. Vandaag zijn we hier blijven liggen. Er is vanochtend een markt en misschien dat we nog een stukje gaan hiken naar de andere baai.

een reactie

Congratulations on reaching Australia. You had some tough weather to cope with. We heard you very briefly on the Drifters Net on our way to Fiji a few weeks ago. I tried calling you were too far away for the frequency I think, but I have now managed to find your website. The Google translation is quite amusing in places! We look forward to hearing about Indonesia – we plan to go there next year.