« Baggertochtje en indr… | Home | Dag met een gouden ma… »

Nosy Mitsio

Dinsdag 09 september 2014 @ 18:21 Sinds een paar dagen liggen we alweer op Nosy Mitsio. We waren heel vroeg vertrokken, er stond een aardig windje, maar het was bezeild en we scheurden vooruit. Net voor de lunch dropten we ons anker bij Nosy Mitsio, in Maribe bay. Het is een grote baai, maar heerlijk beschut!
Etienne ging 's middags al even op verkenning op de kant, er zou een resort zijn. Helaas dit was gesloten, dus om 5 uur namen we onze eigen drankjes maar mee en hadden een gezellige sundowner.
De volgende ochtend vertrok Inish al heel vroeg naar Nosy Be. Dalwhinnie en wij bleven hier nog liggen en gingen rond 10 uur naar de kant. Daar ontmoeten we Francis, een knul die normaal in het resort werkt en nu wel met ons over het eiland wilde lopen, naar de verschillende andere dorpjes. Het was een erg leuk loopje, de heuvel op, waarvan je de baai heel mooi zag en aan de andere kant naar het strand, waar verschillende dorpjes waren. We hebben ergens cola gedronken, Dalwhinnie heeft eieren gekocht, maar groenten waren er niet te koop, dus daarna weer terug. Het was een erg leuk tochtje en omdat Francis best goed Engels sprak hebben we veel kunnen vragen.
En goh, wat lig je hier lekker rustig! Na een aantal dagen met veel wind en winderige ankerbaaien is dit een verademing! Omdat het ook rustiger was geworden konden we vandaag gaan snorkelen bij Nosy Ankarea.
Na een uurtje zeilen met de genua lieten we ons anker vallen op weer een prachtig plekje. Het is een enorme rots, wel bijna 200 meter hoog, met daarvoor een prachtig wit strandje. Tussen het strandje en de rots staan palmbomen, een prachtige boom met knalrode bloemen en verschillende bloeiende Baobabs! Prachtig!!
Etienne en ik zijn meteen op het strand gaan struinen en ontmoeten een paar vissers. Deze jongens roeien of zeilen overdag vissend naar dit eiland bijvoorbeeld, dan slapen ze in een hutje die op alle eilanden staan (kleine driehoekjes) en dan gaan ze de volgende dag weer terug.
Na de lunch zijn we gaan snorkelen en hebben met Dalwhinnie lekker op het strand gezeten. Het snorkelen was mooi. Veel mooi, gezond koraal, verschillende kleuren en veel vis. Normaal draait rond het middaguur de wind, maar vandaag, toen we dat graag wilden, werd dat natuurlijk veel later. We lagen aan lagerwal, maar doordat al snel de wind afnam lagen we nog prima.
Aan het einde van de middag zijn we weer teruggevaren naar het beschutte Maribe bay. Inmiddels is alles weer zeilklaar. Morgen gaan we verder naar Nosy Be.